X

Si Eu Traiesc Sanatos

Vrem sa fiti prieteni cu noi pe pagina de Facebook!


fruct
Pagina de start

Obiceiurile pentru un somn odihnitor se dobandesc din copilarie

<< Inapoi

 

Mamele si tatii sunt constienti de efectele pe care le are lipsa unui somn odihnitor asupra copiilor lor. Potrivit expertilor, insa, repercursiunile oboselii sunt mai grave. Lipsa de somn poate afecta sanatatea si dezvoltarea copilului in moduri semnificative pe masura ce cresc: de la capacitatea lor de a lupta impotriva bolilor pana la hiperactivitate sau problemele de sanatate.

 

6 moduri in care lipsa somnului influenteaza sanatatea copilului

 

Consiliul pentru Imbunatatirea Somnului (The Better Sleep Council) este un sustinator vocal al unui somn de calitate pentru toti. "Este important ca somnul sa fie o prioritate familiala. Asigurarea unui somn de calitate in copilarie ofera o viata plina de beneficii", declara Terry Cralle, asistenta medicala, educator de somn certificat clinic si purtator de cuvant pentru sanatate si bunastare in cadrul Consiliului pentru Imbunatatirea Somnului.

 

Terry Cralle indeamna parintii sa ia in considerare aceste 6 motive importante pentru a face somnul o prioritate pentru copii:

 

Somnul construieste celulele creierului - Somnul afecteaza in mod direct dezvoltarea cognitiva a copilului. Creierul uman este o lucrare in desfasurare pana la varsta de 21 de ani si un somn suficient si consistent il va ajuta sa-si atinga intregul potential.

 

Somnul imbunatateste imunitatea - somnul insuficient slabeste capacitatea sistemului imunitar de a lupta pe termen scurt impotriva bolilor si a problemelor de sanatate cronice si acute.

 

Somnul repara celulele - similar cu ceea ce se intampla si la adulti, somnul este crucial pentru reparatia si reconstruirea celulelor, in fiecare noapte. La copii, somnul joaca un rol important in eliberarea hormonilor de crestere, imbunatatirea imunitatii, intarirea sistemului nervos si a metabolismului, precum si gestionarea greutatii.

 

Somnul imbunatateste starea de spirit si memoria - Somnul insuficient afecteaza consolidarea memoriei (capacitatea de a stoca informatii si a le accesa ulterior), stabilizarea emotiilor, performanta scolara si capacitatea de a invata.

 

Somnul promoveaza neuro-dezvoltarea - Durata scurta a somnului in primii trei ani de viata este asociata cu hiperactivitate / impulsivitate si performanta cognitiva mai scazuta la testele de neuro-dezvoltare la varsta de 6 ani, potrivit revistei medicale Sleep.

 

Somnul ajuta la mentinerea unei greutati sanatoase - O analiza publicata in Obesity a constatat ca acei copii care dorm mai putin au sanse mai mari (58%) de a deveni supraponderali sau obezi. O analiza sistematica a indicat ca probabilitatea obezitatii a crescut la 92% atunci cand au fost comparati copiii care dorm mai putin, cu cei care dorm mai mult.

 

Indiferent de varsta copiilor, parintii ii pot ajuta pe acestia sa aiba o atitudine pozitiva in privinta somnului. “Niciodata nu este prea tarziu sa invatam copiii despre importanta somnului. Rutina si consistenta sunt esentiale. O ora consistenta de culcare intareste ritmurile circadiane si asigura un somn de calitate. Copiii vor stii la ce sa se astepte si se vor culca la ora stabilita”, spune Cralle.

 

Sprijiniti rutina si consistenta printr-o atitudine pozitiva in ceea ce priveste somnul. Copiii ar trebui sa inteleaga beneficiile si felul in care somnul ii face elevi mai buni, prieteni mai buni si sportivi mai buni. Un somn de calitate duce si la o viata mai fericita.

 

Dormitorul unui copil ar trebui sa fie un loc special. Lasati-l pe el sa-si aleaga pernele, paturile si lenjeria de pat, astfel incat sa aiba un sentiment de proprietate si o legatura mai profunda cu dormitorul. Lasati-l sa-si aleaga si culoarea peretilor (pana intr-un anumit punct). Cele mai bune nuante sunt neutre si linistitoare, precum verde, albastru, roz sau lila. Daca copilului dvs. nu-i place intunericul, instalati o lumina de noapte cu temporizator, ce se poate opri dupa ce micutul adoarme.

 

Permiteti copiilor sa se linisteasca inainte de culcare – cel putin 30 de minute. Fiti fermi in ceea ce priveste impunerea unei ore de culcare. Parintii ar trebuie sa evite pedepsirea copilului prin trimiterea acestuia in dormitor deoarece poate crea o impresie negativa care influenteaza atitudinea fata de somn.

Asa cum spune si Cralle: “O rutina de seara serveste o functie critica in obtinerea unui somn odihnitor. Copiii au nevoie de rutine structurate si previzibile, rutine care ii fac sa se simta in siguranta. Acestea, de asemenea, dezvolta simtul responsabilitatii si ii ajuta pe copii sa adoarma singuri.”

 

Daca copilul dvs. are probleme cu somnul, discutati problemele cu medicul pediatru sau cu medicul dumneavoastra de familie.

 

Sursa: https://restonic.com/blog/kids-need-sleep-76540