X

Si Eu Traiesc Sanatos

Vrem sa fiti prieteni cu noi pe pagina de Facebook!


fruct
Pagina de start

Fructe si legume pentru o saptamana in culorile curcubeului

<< Inapoi

Stiati ca fructele si legumele se gasesc in toate culorile curcubeului? Culorile fructelor si legumelor sunt date de fitonutrienti, substantele naturale care ajuta plantele sa se protejeze de razele UV prea puternice, microbi, insecte, si alti daunatori. Fiecare culoare are un set de proprietati care aduc o multime de beneficii organismului.

 

Va propunem o saptamana super-sanatoasa in care sa gustam din toate culorile curcubeului!

 

ROSU - fructele si legumele rosii, reduc riscul de diabet si boli cardiovasculare si sunt benefice pentru piele

Printre fructele rosii, regasim capsunile, zmeura, ciresele, visinele, merele, merisoarele, rodiile, pepenele, portocalele rosii, grapefruitul, struguri rosii, etc. Dintre legume, amintim rosiile, ardeii rosii si kapia, ceapa, ridichile, sfecla rosie, fasolea, varza rosie si gogosarii. Bogate in vitamina C si antioxidanti, ele ajuta la buna functionare a memoriei si a tractului urinar. De asemenea, au un rol important in reinnoirea celulelor din organism.

 

PORTOCALIU – fructele si legumele portocalie sporesc functionarea sistemului imunitar, reduc riscul de boli cardiovasculare si imbunatatesc vederea

Fructele de culoare portocalie precum caisele, piersicile, nectarinele, portocalele, mango-ul sau papaya sunt printre cele mai bogate surse de nutrienti si vitamine. Alaturi de ele, morcovul, dovleacul si cartofii dulci contin doze semnificative de vitamina A si C, magneziu, fier si beta-caroten, care ajuta digestia si reglarea nivelului de zahar din sange.


GALBEN – fructele si legumele galbene ajuta vederea, digestia si sistemul imunitar

Merele, perele, ananasul, lamaia, pepenele galben, gutuile, bananele, alaturi de conopida, ardei sau porumb ajuta la absorbtia de fier si imbunatatesc circulatia sanguina. Bogate in antioxidanti si vitamina C, ajuta la refacerea sistemului imunitar atunci cand este atacat de raceala, amelioreaza inflamatiile, ajuta la vindecarea ranilor si pastreaza gingiile si dintii sanatosi.

 

VERDE – fructele si legumele verzi ajuta la detoxifiere, redau energia si vitalitatea

Culoarea verde in sine sugereaza energie si vitalitate. Fructele si legumele verzi sunt printre cele mai sanatoase. Ele isi iau pigmentul din clorofila, care are o capacitate puternica de regenerare la nivel celular si molecular, curatand corpul si luptand impotriva infectiilor. Totodata sunt o sursa bogata de vitamina K, esentiala pentru sanatatea oaselor. Fructele si legumele verzi sunt avocado-ul, merele, strugurii, kiwi-ul, lime-ul, spanacul, castravetele, broccoli, ceapa verde, sparanghelul, fasolea verde, varza, salata, anghinarele si andivele.

 

ALBASTRU SI VIOLET – fructele si legumele albastre si violet au abilitati anti-imbatranire si anti-inflamatoare

Acestea promoveaza longevitatea, reduc riscul de Alzheimer, imbunatatesc memoria si protejeaza celulele din organism. Sunt o sursa bogata de vitamina A, B, C si E. Culorile inchise ale prunelor, murelor, coacazelor, strugurilor si vinetelor sunt o dovada a abundentei de antioxidanti si minerale. Insa murele trebuie sa fie consumate in cantitati moderate, deoarece contin un nivel ridicat de fructoza.

 

Surse articol:

https://foodrevolution.org/blog/eating-the-rainbow-health-benefits/ https://www.vegan-nutritionista.com/list-of-fruits-and-vegetables.html

https://drhealthbenefits.com/food-bevarages/food/health-benefits-of-green-fruits-and-vegetables

https://www.finedininglovers.com/blog/food-drinks/red-fruits-and-vegetables-you-should-be-eating/

https://sciencebeta.com/top-7-healthiest-orange-colored-fruits-vegetables/

https://nutrineat.com/list-of-yellow-vegetables