X

Si Eu Traiesc Sanatos

Vrem sa fiti prieteni cu noi pe pagina de Facebook!


fruct
Pagina de start

Sarurile minerale

<< Inapoi


Sarurile minerale au un rol important in crestere si dezvoltare. Pierderile de saruri minerale din organism trebuie sa fie compensate de o alimentatie corespunzatoare, bogata in lapte si produse lactate, legume, zarzavaturi, fructe.

 

Sarea

Sursa principala de sodiu este sarea de bucatarie.

 

Sarea este substanta cristalina, sfaramicioasa, solubila in apa si cu gust specific, folosita drept condiment in alimentatie.

 

Sarea in exces poate provoca daune grave organismului, de aceea se recomanda un consum moderat. Este recomandabil ca pentru a da gust mancarurilor sa se foloseasca diferite verdeturi sau plante aromatice (patrunjel, marar, cimbru etc.).

 

Calciul

Calciul este necesar pentru formarea oaselor. El se gaseste preponderent in lapte si branzeturi.

 

Se recomanda consumarea a circa 300 ml lapte (iaurt) si 30-50 g branza pe zi, pentru a-i asigura organismului o cantitate suficienta de calciu.

 

Fierul

Lipsa fierului din alimentatie duce la anemie.

 

Alimentele bogate in fier sunt: ficatul, rinichii, carnea, pestele, galbenusul de ou, spanacul, zarzavaturile, piersicile.

 

 

Fosforul

Fosforul intervine in reglarea functionarii sistemului nervos si a celulelor corpului nostru si se gaseste mai ales in peste.