X

Si Eu Traiesc Sanatos

Vrem sa fiti prieteni cu noi pe pagina de Facebook!


fruct
Pagina de start

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Mesele zilei, retete

<< Inapoi


Ziua incepe cu micul dejun!

Dimineata, cand te trezesti, aminteste-ti de sfatul meu:

Incepe fiecare zi cu micul dejun!

Ca sa cresti sanatos, trebuie sa respecti un program de masa zilnic.

Un bun obicei este sa respecti orele de masa si sa mananci zilnic 3 mese principale si 2 gustari: prima pana la pranz si a doua dupa-amiaza.

Micul dejun = Energie!
Asa cum o masina are nevoie de benzina inainte de a pleca la drum, organismul tau are nevoie de energie pentru activitatile zilnice de la scoala si de acasa.

Dupa 8 ore de somn, cand te trezesti, rezervorul tau de energie este gol.

Mancand dimineata iti faci plinul si pleci la scoala plin de energie!

Micul dejun iti da energia de care ai nevoie pana la pranz!


                                Trezeste-te cu un zambet!

   Creeaza-ti prieteni zambitori la micul dejun!

   Ia o felie de paine si unge-o cu unt.

   Aceasta este fata prietenului tau.

   Ochii poti sa ii faci din 2 masline.

   Nasul? O jumatate de galbenus de ou.

   O feliuta de rosie, de ardei, sau de castravete va fi gura!

   Imaginatia ta iti va aduce noi prieteni veseli in fiecare zi!



Ce poate contine un mic dejun complet

Cateva alimente pentru un mic dejun bogat in alimente diverse si hranitoare:

  • 2 felii de paine integrala sau un pumn de fulgi de cereale integrale
  • Un ou sau un produs din carne slaba, feliat, de pus pe paine
  • Legume: o foaie verde de salata, o rosie, o jumatate de ardei sau castravete 
  • Un paharel de lapte caldut sau un iaurt in care poti amesteca cereale integrale ori o bucatica de branza, alaturi de putin unt
  • Un ceai bun indulcit cu miere
  • Un pahar de suc de de mere, portocale, struguri, piersici, caise, capsuni sau alte fructe zemoase bine stoarse
  • O jumatate de fruct proaspat

Ca sa mananci sanatos, consuma in fiecare zi la micul dejun alimente care contin fibre (paine integrala, banane, portocale si altele).

-

Pranz

Implica-te in alegerea meniului, spune parintilor ce ti-ar placea sa mananci.

La pranz poti sa incepi cu o salata mica, o supa sau o ciorbita si apoi felul doi.

La felul doi daca consumi carne sa ai alaturi si legume.

Un desert mic este permis, dar nu mai multe pe zi.

Nu bea apa in timpul mesei. Intre mese lasa 2 ore pana mananci un fruct, ca sa il poti digera bine.

Fii deschis la feluri noi de mancare si incearca alimentele pe care parintii le-au pregatit pentru tine. Este sanatos si distractiv sa mananci cat mai variat!


-

 

Cina

Seara este bine sa mananci devreme si alimente usoare pentru o buna digestie si un somn linistit.

-

 

Gustari

Daca consumi o gustare la scoala, respecta regulile de igiena! Spala-te pe maini  inainte.

Daca consumi un fruct spala-l bine inainte.

Acasa participa si tu la pregatirea sandvisurilor sau a salatelor de fructe, aranjeaza frumos bucati de legume cat mai puternic colorate si transforma-le intr-o mica salata chiar in farfuria ta!

 

 

 

 

Un meniu alimentar sanatos!


Alege pentru cele 3 mese importante ale zilei, sa mananci sanatos!

Nu uita de gustarile dintre mese! Trebuie sa fie usoare! Poti alege fructele!


Citeste informatiile din treptele piramidei alimentare si nu uita ca trebuie sa consumi zilnic cereale, legume, fructe, produse lactate, carne si produse de origine animala!

O nutritie echilibrata te ajuta sa traiesti sanatos!